perhaps more patient

 Assalamualaikum.

kesabaran amat penting...hari ni sya update entry mnggunakan bhasa ibunda sepenuhnya..saya mengaku since masuk 2012 saya sgt tertekan,extremely stress!..walaupown hnya duduk tapi saya memikirkan terlalu banyak perkara....
   

Antara perkara yang membuatkan saya tension:
 ~
perlukah saya continued dip. medical lab,sdangkan sya x mint walaupown da sem 4,n yeah saya tlah tangguh pngajian saya buat masa ini,n blan 2 nanti InsyaAllah akan continue blik...saya x pasti btol or x apa yg sya buat...tapi sya sgt2 x bole catch up dgn science...dont know y tapi itulah saya sejak azali lagi..

~saya perlu yakin kan family sya dgn keputusan sya...dan saya masih x mampu utk berbuat demikian!..adakah sya gila?..orang lain hnya mampu tnya bila nk study bila nk pgi kolej,saya hnya mampu jwab dengan zip mulut...
hnya itu msalah yg paling buat saya stress..krna apa yg sya buat akn ubah khidupan sya..but i know.saya prlu chill..urghhh...


~saya perlu stabilkan ekonomi saya,x penuh x apa,asal ada!..
saya seorang yg panas baran,saya mngaku...bila kita pendam masalah kita,hati kita akan sakit..malam ni saya terlalu sakit mlayan perasaan yg x menentu!..even tgah bsuh pnggan pown bole fikir mslah,same with makan,tngah discuss perkara lain tapi sya masih fikir masa makin dkat.aq perlu buat keputusan...
kenapa saya terlalu fikirkan masa dpan sya pada thun ni???SEBAB last year segala yg saya buat dalam keterpaksaan!saya x malu mngaku,sesungguhnya saya lega dapat mngaku bahawasanya saya sgt tidak menyukai keputusan yg buat pda tahun lpas n dsebabkan itu,saya x mengenali siapa dri saya

~BETUL!tahun ni saya da 20 thun tpi saya masih mrangkak untuk kenal siapa saya!..tdak tahu di mana silapnya tapi yg pasti krana perasaan yg x menentu membuatkan kita membuat kputusan dgn melulu...
tahun lpas juga sya mlnjutkan plajaran bcoz of most of my friends da cntnued stdy.so sya fikir sya perlu juga tapi kputusan itu tlah mkn dri sya sendri...sya perlu knal siapa sya n amex course yg sesuai dgn saya..
oleh kerana memikirkan ini saya mnjadi cpat naik angin!...trus saya fikir Allah swt bru bagi dugaan sekecil ni tapi i da lost my patient..


sya tahu ramai yg mnghadapi masalah ini..tapi Allah swt ada,pohon pda Dia agar dipermudhkan segala urusan n yg paling pnting kesabaran yg tnggi...InsyaAllah saya akan buat yg terbaik pda tahun ni..
     

SELAMAT TAHUN BARU 2012...peace!

No comments:

Post a Comment