RECIPE : Garlic Bread ko hado?

 Assalamualaikum..

long time no see (ayat apex) ..
da lama x hupdate blog,kalah orang yg nak buat persiapan kawin :P
seminggu ni,saya asyik bergaduh ngan kuali and peti jer..huhu
dan saya menang!:))yeah!.

saya nak kongsi 1 resepi,d simple once,semua orang boleh buat i though :)
tapi saya olah sebab kat rumah tak ada french bread,so saya gantikan dengan white bread yang dah nak expired..so  x ada lah membazir seperti amalan syaitan kan?,hehe

  


see?saya potong 2,senang sangat,..sesuai untuk students wa cakap lu hua..

INGREDIENTS : 
          
               1) white/french bread
               2) 5 cloves garlic , crushed
               3) 1 cup butter 
               4) 1tsp chopped parsley
           *gaul jer,xperlu nak blend bagai*

METHOD :
         
               Tampal atas roti then bakar dalam oven!makan dengan sup..:)..

ha senang jer kan pejam mata pown bole buat,jgn roti ke mana garlic ke mana udah lerr..actually ada garlic yg masak dulu tapi saya prefer yang ni,senang..nanti kat hostel boleh lah buat..psssttt if ada oven lar..:p ..tapi jangan risau u ltak dalam pan pown boleh jadi,caranya,ltak bahagian garlic tuh kat bawah so cepatlah masak..dengan api yang slow,baru garing!

okay then,
take care people..have a great day..


No comments:

Post a Comment